Scouternas stödfond
Scouternas stödfond ger ekonomiska eller materiella bidrag till scouter mellan 8 och 25 år. Syftet är att fler ska kunna delta i aktiviteter som de annars inte hade kunnat vara med på. Här hittar du information om bidraget och om hur ansökningsprocessen går till.
Bidrag delas ut till
- Enskilda medlemmar
- Anhörig eller annan företrädare för enskild medlem (till exempel avdelningsledare)
Begränsningar
Sökande utan koppling till Scouterna eller scoutverksamhet behandlas inte av Scouternas stödfond. Ansökan för deltagande i Scouternas centralt arrangerade arrangemang till exempel Explorer Belt är inte möjlig.
Ansökningsprocess
Scouternas stödfond tar löpande emot ansökningar. I ansökan ska framgå vilka behov som finns och hur bidraget är tänkt att användas. Behandling av ansökningar sker löpande under året. Du ansöker enklast via webbformuläret nedan.
Ansök via webbformulär »
Du kan också ansöka via mejl (stodfonden@scouterna.se) eller post (Scouternas stödfond, Box 420 34, 126 12 Stockholm) med hjälp av en ansökningsblankett.
Ladda ner ansökningsblankett Scouternas stödfond som pdf »
Beslutsgrupp
Beslutsgruppen består av fyra personer, som utses av Scouternas styrelse.