Om medlemskapet

Varmt välkommen till Scouterna och Kortedala Scoutkår! Nedan finner du information om saker som berör ditt medlemskap.

Man anmäler sig via ett webbformulär Bliscout.
Har du inte gjort det kan du göra det här.

Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför.
När vi har hajker och läger tillkommer oftast en extra avgift.
Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Göteborgs scoutdistrikt och riksorganisationen Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Försäkringar

Vi vill att alla ska känna sig trygga när vi utför våra aktiviteter.
Därför är både kåren och våra medlemmar försäkrade.
Läs mer om våra försäkringar och vad som ingår på scoutservice.se.

Medlemstidning

”Scout” är tidningen för alla scouter i Sverige.
Den vänder sig till scouter i alla åldrar, ledare och föräldrar.
Tidningen kommer ut med fyra nummer per år och produceras av Scouterna tillsammans med contentbyrån Spoon.
I arbetsgruppen ingår ett större redaktionsråd med Scouternas samverkansorganisationer, ideella och ungdomsredaktörer.

Webbtidningen Scout

Allt som inte fick plats i tidningen, extramaterial och massor av pyssel och tips finns i webbtidningen Scout.
Läs webbtidningen »

Vem får tidningen Scout?

Alla betalande medlemmar i Scouternas får tidningen direkt i sin brevlåda.
Om du flyttar och byter adress så glöm inte att meddela detta till ansvarig ledare så du fortsatt kan få hem tidningen.

Avsluta medlemskap

Om du vill avsluta ditt medlemskap hos oss meddelar du din avdelningsledare eller fyller i formuläret ”Avsluta medlemskap”. Beroende på när du avslutar medlemskapet kan du behöva betala medlemsavgiften för den pågående terminen.