Vad är Kortedala Scoutkårs Medlemsfond?

Vi vill att alla barn och unga ska kunna vara med i hos oss och delta i möten, hajker och läger. Därför har vi nu Medlemsfonden.  Vi skapade denna hösten 2022 efter det att vi hade fått ett större bidrag från Odd Fellow ordern i Göteborg, med syfte att stötta de barn och ungdomar som har ekonomiska svårigheter.

Här kan scouter som behöver stöd söka bidrag för att t ex betala avgiften för en övernattning, hajk eller olika läger.

Stöd kan ges till:

Enskild medlem för deltagaravgifter som den enskilde medlemmen inte kan finansiera för att delta i scoutverksamheten.

Begränsningar:

Kortedala Scoutkår förbehåller sig rätten att avgöra om en ansökan beviljas eller inte beviljas.

Ansökan:

Man kan ansöka för egen del eller för någon annan genom att skriva till:
info@kortedalascoutkar.se

I ansökan uppger du vilken övernattning, hajk eller läger som det avser, namnet på scouten och skälet.