Kåradministration

Det ska vara enkelt och roligt att vara ledare i vår kår. På denna sida har vi samlat information om de verktyg som kåren använder sig av för att underlätta och förenkla din ledaradministration.

Formulär

För att förenkla för ledare att bland annat redovisa utlägg, lämna förslag till Kårstyrelsen och Stiftelsen så finns de samlade här.

Scoutnet

Scoutnet är Scouternas medlemsregister och verksamhetsstöd. Här hittar du information om hur Scoutnet fungerar och hur det fungerar som ett stöd för dig som ledare.
Läs mer »

Här finns en lathund om hur du som ledare hanterar nya medlemmar till din avdelning. 

Google Suite

Kåren använder sig av Google Suite för att dela och skapa dokument, att administrera maillistor samt för kårens kalenderfunktion.
Genom att vi samlar informationen på ett ställe kan alla ta del av den samtidigt som vi har bättre kontroll över våra samlade dokument.

Närvarorapportering

Rutin för digital närvarorapportering finns i form av en app Skojjt.
Länk dit här »

Sensus

Kåren använder sig av Sensus för att söka bidrag för de aktiviteter vi gör. Som avdelningsledare har du tillgång till Sensus för att kunna rapportera närvaro på din avdelnings aktiviteter.
Läs mer »